viernes, 11 de enero de 2013

Laoconte

Este personaje es un sacerdote de Troya. Cuando reciben como ofrenda el caballo de madera de los griegos,todo el mundo está feliz excepto él,que es el único descofiado. Arroja un palo en llamas al caballo para demostrar su desacuerdo,y es arrestado. Es entonces cuando cuenta su vida y todo lo que piensa al rey,allí presente. Éste,después de escucharlo,confía en él y decide darle la libertad,pero es entonces cuando emergen dos serpientes marinas de las aguas y lo atacan. Primero devoran a sus dos hijos,y él,angustiado,decide atacarlas,pero tambien resulta atacado y devorado por las serpientes.

Texto en Latín de La Eneida donde aparece Laoconte:


Primus ibi ante omnis, magna comitante caterva,
Laocoön ardens summa decurrit ab arce,
et procul: “O miseri, quae tanta insania, cives?
Creditis avectos hostis? Aut ulla putatis
dona carere dolis Danaum? Sic notus Ulixes?
aut hoc inclusi ligno occultantur Achivi,
aut haec in nostros fabricata est machina muros
inspectura domos venturaque desuper urbi,
aut aliquis latet error; equo ne credite, Teucri.
Quicquid id est, timeo Danaos et dona ferentis.”
Sic fatus, validis ingentem viribus hastam
in latus inque feri curvam compagibus alvum
contorsit : stetit illa tremens, uteroque recusso
insonuere cavae gemitumque dedere cavernae.
Et , si fata deum, si mens non laeva fuisset,
impulerat ferro Argolicas foedare latebras,
Troiaque , nunc stares, Priamique arx alta, maneres.

Ecce, manus iuvenem interea post terga revinctum

Talibus insidiis periurique arte Sinonis
credita res, captique dolis lacrimisque coactis,
quos neque Tydides, nec Larisaeus Achilles,
non anni domuere decem, non mille carinae.
Hic aliud maius miseris multoque tremendum
obicitur magis, atque improvida pectora turbat.
Laocoön , ductus Neptuno sorte sacerdos,
sollemnis taurum ingentem mactabat ad aras.
Ecce autem gemini a Tenedo tranquilla per alta—
horresco referens—immensis orbibus angues
incumbunt pelago, pariterque ad litora tendunt;
pectora quorum inter fluctus arrecta iubaeque
sanguineae superant undas; pars cetera pontum
pone legit, sinuatque immensa volumine terga.
Fit sonitus spumante salo; iamque arva tenebant,
ardentisque oculos suffecti sanguine et igni,
sibila lambebant linguis vibrantibus ora.
Diffugimus visu exsangues: illi agmine certo
Laocoönta petunt; et primum parva duorum
corpora natorum serpens amplexus uterque
implicat, et miseros morsu depascitur artus;
post ipsum auxilio subeuntem ac tela ferentem
corripiunt , spirisque ligant ingentibus; et iam
bis medium amplexi, bis collo squamea circum
terga dati, superant capite et cervicibus altis.
Ille simul manibus tendit divellere nodos,
perfusus sanie vittas atroque veneno,
clamores simul horrendos ad sidera tollit:
quales mugitus, fugit cum saucius aram
taurus , et incertam excussit cervice securim.
At gemini lapsu delubra ad summa dracones
effugiunt saevaeque petunt Tritonidis arcem,
sub pedibusque deae clipeique sub orbe teguntur.
Tum vero tremefacta novus per pectora cunctis
insinuat pavor, et scelus expendisse merentem
Laocoönta ferunt, sacrum qui cuspide robur
laeserit , et tergo sceleratam intorserit hastam.
Ducendum ad sedes simulacrum orandaque divae
numina conclamant.


Escultura de Laoconte y sus hijos:
 

























El conjunto escultórico del Laocoonte pertenece a la escuela de Rodas. Sus autores fueron Agesandro, Polidoro y Atenodoro. La obra original era una fundición de bronce. La actual es solo una reconstrucción y esta tallada en mármol. Mide 2,42 m. y actualmente se halla expuesta en los Museos Vaticanos.
La escultura representa el instante en que el sacerdote (Laoconte) y sus dos hijos son atacados por serpientes. Según los críticos de arte el conjunto escultórico representa la impotencia y el dolor sobrehumanos.
Tiene una estructura oblicua, de bulto redondo; desaparece la serenidad y el equilibrio clásicos. El periodo helenístico resalta por sus cuatro escuelas: la de Atenas, la de Alejandría, la de Rodas y la de Pérgamo. Las principales fuentes del helenismo fueron las ciudades y esta escuela surgió tras la muerte de Alejandro Magno.
Cuando la escultura se descubrió en 1506 le faltaba el brazo derecho, por lo que se hizo un nuevo brazo en posición extendida. Sin embargo, cuando en 1957 se descubrió el brazo original, estaba doblado, precisamente en la posición que Miguel Ángel había propuesto para la reconstrucción. La estatua fue adquirida para El Vaticano por el Papa Julio II.


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